Sunday, October 10

DOA KITA BERDUA

Ya Allah,
Kekadang terasa belaian cinta-Mu
Bersama kurnia sekalung hidayah
Tapi kekadang terasa bahang murka-Mu
Seiring patahnya sebuah mujahadah
kami berdua…

Ya Allah,
Walau apa pun kami masih terus di sini …
Mengemis di tepian janji-Mu yang pasti

Di sini kami masih mendamba cinta
Kerna yakin cinta-Mu tak pernah sirna…
selama-lamanya!
… buat kami berdua

Kau dekat terlalu
tanpa senyum
tanpa suara
namun cinta-MU ketara jua!

Dalam doa…
kami berdua!

Wednesday, October 6

DOAKU


Tuhanku yang Esa
Dulu hidupku sentosa
Mengapa kini jadi pendosa
Hanya karena ulah si nisa
Harus menanggung semua siksa
Tanpa menunggu hari periksa
Hancur lebur dalam binasa
Oleh AzabMu yang sangat luar biasa
Ya Rahmanu Ya Rahimu
Tenggelamkanlah aku dalam hidayahMu
Azablah aku dengan RahmatMu
Jatuhkan aku dalam lembah cintaMu
Rapuhkan aku dengan keagungan asmaMu
Jauhkanlah aku dari setiap murkaMu
Kembalikan aku dalam anugerah fitrahMu
Agar langkah selalu pada jalanMu
Tuhanku yang maha perkasa
Bukanlah aku mahluk berbisa
Mencuri hati agar leluasa
Mengumbar janji dalam sebuah sketsa
Yang slalu berakhir setiap mendapatkan mangsa
Namun inilah yang kubisa
Agar di hari esok atau lusa
Semua kan kembali seperti biasa

Tuesday, October 5

Doa Untuk Kekasih


Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Ya Allah…
Seandainya telah Engkau catatkan…
Dia milikku tercipta buatku…
Satukanlah hatinya dengan hatiku…
Titipkanlah kebahagiaan antara kami…
Agar kemesraan itu abadi…

Ya Allah…
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihani…
Seringkanlah kami melayari hidup ini…
Ketepian yang sejahtera dan abadi…
Maka jodohkanlah kami…

Tetapi Ya Allah…
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku…
Bawalah dia jauh daripada pandanganku…
Luputkanlah dia dari ingatanku…
Dan periharalah aku dari kekecewaan…

Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti…
Berikanlah aku kekuatan…
Menolak bayangannya jauh ke dada langit…
Hilang bersama senja yang merah…
Agarku sentiasa tenang…
Walaupun tanpa bersama dengannya…

Ya Allah yang tercinta…
Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu…
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik untukku…
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui…
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini…

Ya Allah…
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku…
Di dunia dan akhirat…
Dengarkanlah rintihan daripada hamba-Mu yang daif ini…
Jangan Engkau biarkan aku sendirian…
Di dunia ini mahupun di akhirat…
Menjuruskan aku ke arah kamaksiatan dan kemungkaran…
Amin…amin…Ya rabbal ‘aalamin.Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman…
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup…
Ke jalan yang Engkau redhai…
Dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang soleh dan solehah…

Ya Allah…
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat…
Dan periharalah kami dari azab api Neraka…

Monday, October 4

SELAMAT MALAM

S-eandainya
E-ngkau
L-ebih kenal
A-kan diriku
M-aka aku
A-kan
T-ersenyum


M-anis untukmu
A-gar engkau
L-lebih tau
A-ku senantiasa
M-merindukanmu

Sunday, October 3

Koleksiku

Tuhan tolong bantu dia..
Memejamkan matanya,
temani dalam mimpi
Indahnya agar besok pagi dia terbangun dengan senyum
Manisnya, sampaikan padanya
bahwa ku ingin jadi kekasih yg terbaik untuknya...<3<3


Cintamu adalah anugerah untukku sebab kerana cintamu hatiku bahagia, ku ingin selalu bersandar dipelukmu kerana hanya kami yang pantas menjagaku dan jagalah pula hati dan cintaku seperti bulan yg selalu menjaga malam di waktu gelap, yakinkan hatimu aku milikmu dan hanya untukmu




“Allah itu Tujuan kami…
Rasulullah tauladan kami.,
Alquran Undang2 kami..
Jihad itu jalan hDp kami…
Mati d Jalan Allah Cita2 kami t’Tinggi..”


“Smile..laugh..and be happy!! Coz a brand new day has come… The rainbow has appeared after the violent storm, the flowers has bloom after the freezing winter, and the wounded heart has healed after it broken.”


“BukaN Tali AtaU CinCiN PeNGiKaT, BuKaN MemoRY YanG KuKeNanG,HanYa KeLeMbuTaN KaTa CiNtA DaN JaNjI SetIaMu,MeNeGUkaN HaTiKu HanYa UnTuKMU, KuSaYaNG PaDaMu KaRNa ♥♥♥ ALLAH SWT ♥♥♥”


bila kau menangis. .hatikupun turut bersedih
bila kau senang. .hatikupun turut berbunga
bila kau gelisah. .hatikupun turut bergejolak
ini semua. . .
karena kita. . .
SEHATI. . .


cinta yg sesungguh’a adalah
ketika aku meneteskan air mata
dan masih menunggu mu dgan setia
dsini ..
dan ktika kmu memilih seseorang ,
aku akn tersenyum dan berkata …
“aku turut berbahagia untukmu”


Tuhan,beri aku kekuatan untuk melihat dia bersama yang laen!tuhan beri aku kekuatantuk melihat dia dalam pelukannya,tuhan beri kekuatan tuk melihat dia bahagia dengannya,jangan biarkan air mata ini mengalir,tuhan beri kekuatan tuj tersenyum,melihat kebahagiaan mereka!meskipun jauhdi dasar hati ini tersimpan rasa sakit yang tramat dalam.mungkin hanya dengan dirinya,dia menemukan dunianya yang sempat hilang.aku kan pergi tinggalkan semuanya,mengemasi semua mimpikuyang telah terbang bersama bayanganmu.dan doa tulus hati.menyertai kebahagiaan u dengan dia


Mengenalmu adalah suatu anugerah
Menyakitimu adalah suatu larangan
Mendampingi hidupmu adalah suatu kebahagiaan
Meninggalkanmu adalah suatu kebodohan


Jika kau bertanya padaku tentang apa yang kubenci saat ini itu adalah merindukanmu, sebab rindu tetaplah luka, dan jika kau bertanya padaku tentang hal yang dapat menyembuhkan luka ini adalah dirimu hadir dihadapku

Dia Memang Sempurna



Salam..
Hari ni Hana nk tulis pasal org yg Hana cinta...
tuk' sekian lama Hana berani tulis kt sini...
Hana takut kehilangan Dia..Hana cuba nk jadi yg terbaik untuk Dia..tapi ngak bisa..Dia mencintai gadis lain yg lebih sempurna dari Hana...maklumlah Hana dh zero...xthu nk jga hati Dia..Hana xkisah Dia nk cintakan gadis lain sbab Hana thu Hana emang xlayak utk Dia..so Hana nekad tuk lepaskan Dia...bagi Hana-Dia Memang Sempurna...Dia ada segala2nya...tapi Hana ngak ada apa2..Hana bgtau diri Hana yg kalau Hana cintakan dia sayangkan dia aku kena lepaskan die
so...i let him go...go far away from me....skg nie Hana cuba hidup sendiri...Hana kena hadapi apa yang berlaku sorg2...tp Hana bersyukur Hana masih ade klga yg ambil berat tentang Hana...
susah senang Hana klaga je thu...
Hal dia...biarkan lah...Hana xkn lupa moment Hana ngn die...the first n the last....Hana harap dia berjaya dalam hidup dia...Hana biar sorg2...selama ni pn sebelum Hana knal die,Hana sorg2...die yg bka hati Hana tuk terima cinta...tapi dia yg tutup hati Hana tuk bercinta lagi...bagi Hana,sekali cinta selamanya cinta sekali benci selamanya benci...tapi dia selamanya di hati Hana sampai Hana tidur panjang..ssah nk lupakan dia..dh berkali2 Hana nk lpa kan dia tp xblh....bagi Hana Dia Memang Sempurna.........<3<3

Tuhan,kalau kau dengar doa hambamu ini,kau makbulkanlh,,,aku mau dia bahagia walau dimana saja dia berada...Amin...sesungguhnya kau tahu siapa Dia yang aku maksudkan...

Kepada Dia..kalau terbaca slot nie...so sorry..saje nk luah isi hati Hana....

OrOw..

MY ALL

My photo
Gerik, Perak, Malaysia
tentang orow...full name orow - Rozana Rasdi @ Orow Demilai...dilahirkan di Gerik Perak pada tanggal 04/04/1988..berdarah kacukan Siam..anak ke 5 dr 6 adik beradik..rapat ngn abg n mak..suka merajuk..xpandai nak marah orang..mudah terasa..kuat nangis..suka berkawan..mudah menyayangi seseorang..mudah jatuh cinta tp xpernah serius..suka benda2 yg boleh buat ketawa..layan instrumental..mudah berkawan..sayang sape2 yang anggap saudara...suka layan bolly..movie triller...whatever la...

Rozana Rasdi

Rozana Rasdi