Friday, October 28

Kerana Dia Suami Aku...

Salam..

Sinopsis ini adalah rekaan semata2...tiada kaitan yang hidup mahupun yang mati..


" Aku Alma...Aku baru saja bergelar isteri kepada Asraf,seorang kakitangan kerajaan..Perkahwinan aku dgn dia atas alasan paksaan keluarga..Tiada rela antara kami,,tiada cinta langsung.."
 "Setelah 3 bulan pernikahan kami,,dia mula bersuara tentang hubungan kami suami isteri...dia mula bertanya kan tentang anak...anak bagi aku dgn dia xmungkin la..dia bukan lelaki yang aku cintai.." 
"Akhirnya dia mengalah dgn alasan aku tidak mahu anak kerana masih terlalu awal..Satu hari dia ditugaskan di luar bandar selama 3 minggu...Aku berasa bahagia sgt akan pemergiannya...Namunnnnnnnnnnnnnn.....segalanya berubah setelah dia pergi...tiba2 sahaja perasaan rindu aku membuak2 terhadapnya..Bahagia rasanya bila dia SMS aku walaupun sekadar "gudnite " ,"monink" tak tahu lah kenapa ????? Mungkin cinta baru berputik antara kami...??? "
" Aku baru sahaja terima SMS tentang kepulangannya..Hati aku gembira sgt..pelik namun hakikatnya dialah suami aku yang aku tggu selama ini.."
"Setibanya dia..aku menyambut kepulangan nya dgn senyuman terindah namun mungkin dia kepenatan...Aku biarkan dia berehat hilangkan lelah..." " Ketika aku sedang menyiapkan makan malam , dia datang menghampiri aku dan membelai aku dgn lembut sekali...merangkul aku ke dakapannya membuatkan aku rasa aman dan selamat...Tak semena2 aku merasa itu yang aku tggu selama ini...pelukan dari seorang lelaki bernama suami "
" Malam tu runtuh lah benteng keegoan aku selama ini "
mulai saat itu tiada lagi U n I..yang ada cuma syg dan abg...kerana selamanya dia milik aku...dan


Kerana Dia Suami Aku.....



Si Orow..

Wednesday, October 12

Jangan Mudah Percaya...

Salam..Entry ciput kali nie..Orow nak ceritakan tentang kepercayaan..Orow dah banyak kali terpedaya dengan janji manis sang Manusia...Macam yang dijanjikannya tapi nak tunaikan nya hampeh !! Orow nak hati2 dah lps nie...jgn terlalau percaya dgn janji Manusia....

Daaaaa
Si Orow...

MY ALL

My photo
Gerik, Perak, Malaysia
tentang orow...full name orow - Rozana Rasdi @ Orow Demilai...dilahirkan di Gerik Perak pada tanggal 04/04/1988..berdarah kacukan Siam..anak ke 5 dr 6 adik beradik..rapat ngn abg n mak..suka merajuk..xpandai nak marah orang..mudah terasa..kuat nangis..suka berkawan..mudah menyayangi seseorang..mudah jatuh cinta tp xpernah serius..suka benda2 yg boleh buat ketawa..layan instrumental..mudah berkawan..sayang sape2 yang anggap saudara...suka layan bolly..movie triller...whatever la...

Rozana Rasdi

Rozana Rasdi