Tuesday, September 28

First Day berBLOGing

Hari ni first day aku berBLOGing....so aku nk perkenalkan diri aku la....nama aku Rozana' binti Rasdi...umur aku 22thn...aku dilahirkan pada 04/04/1988 di Hospital Gerik....Nama ayah aku Rasdi' b. Lateh...Mak aku plak Khatijah bt.Talib...aku mendapat pendidikan awl di Tadika Islam Jong...Aku melanjutkan pelajaran di Sek Ren Keb. Kerunai dari thn 1996-2000...kemudian aku melangkah masuk ke  Sek Men Keb Dato Seri Wan Mohamed dr thn 2001-2005...kemudian aku.....xkolah dah..mlas mk bebankan klga...lpas tamat kolah aku menyertai PLKN Kem Kampung Baharu Lumut(U)...best..3 bln xjmpa klga....lepas tu aku mula membuat kerja sambilan...aku kerja kat kedai makan,pembantu kantin,mcm2 lg la...cari pengalaman....pastu aku merantau ke Klang...aku jd pembantu taska.....ssah senang aku sorang yg taggung....aku xpnh ssahkn mak ngn ayahku...
skg aku jd pembantu di Cybercafe Ayuman Teknologi....mgkn rezeki aku dh tertulis aku kerja kt sini...dh la.....stop psal aku....

ni pasal klga aku plak....aku ade kakak...kakak ku berkhwin dengan jejaka pilihannya dn dikurniakan 3 org cahaya mata..2 perempuan 1 llaki..tp syg"ku sangka panas smp ke ptg rpanya hujan d tghari"
Abah ngn mak
jodoh diorg xpanjang...diorg bercerai...dan kini kakakku tlh kahwin lain....bahgia la...aku ade 3 org abg yg amat aku sygi dunia akhirat...abg aku yg pertama berkerja sbg boatman di Tasik Banding...
bagi aku dia lah idola aku...berkerja xknal pnat lelah...semata2 nk menampung kehidupan harian kami....abg aku yg kedua juga bekerja di Tasik Banding.....dia ni blh la...ade satu yg aku benci tentang die.....xleh cite la...abg aku yg ke 3..bekerja di Tanjung Karang....loaded la kje die...mklumlah lulusan u.....
die pn bantu sama dalam kehidupan kami....
aku ade adik....satu2nya adik aku dunia akhirat......die skg menuntut di UiTM Arau....die ambik degree banking....die lh harapan klga kami....aku dh xblh hrp dh....bnyk lagi aku nk cite nie....
x tercerita.....

out la...sekian

1 comment:

Powered By Blogger

MY ALL

My photo
Gerik, Perak, Malaysia
tentang orow...full name orow - Rozana Rasdi @ Orow Demilai...dilahirkan di Gerik Perak pada tanggal 04/04/1988..berdarah kacukan Siam..anak ke 5 dr 6 adik beradik..rapat ngn abg n mak..suka merajuk..xpandai nak marah orang..mudah terasa..kuat nangis..suka berkawan..mudah menyayangi seseorang..mudah jatuh cinta tp xpernah serius..suka benda2 yg boleh buat ketawa..layan instrumental..mudah berkawan..sayang sape2 yang anggap saudara...suka layan bolly..movie triller...whatever la...

Rozana Rasdi

Rozana Rasdi